Rámcová anotace programu k formativnímu hodnocení
Akreditovaná společnost pro realizaci DVPP nabízí realizaci akreditovaných kursů v rámci „Šablon“.
nositel akreditace: PhDr. Libor Kyncl, L. Svobody 6, 693 01 Hustopeče,
IČ: 41015398; tel. 774 140 766 ; liborkyncl@seznam.cz
Nabízíme seminář k tématu
Hodnocení a formativní hodnocení
rozsah 8, 16, 24, 32 hodin
Vzdělávací programy jsou akreditovány u MŠMT.
Účastníci se seznámí se základem formativního hodnocení (vyjasňování cílů, poskytování popisné zpětné vazby, aktivizování žáků jako vlastníků svého učení, tvorba kritérií hodnocení žáka, plánování posunu žáka…) a jeho souvislostí s individuálním přístupem k žákům. Důraz bude kladen na sdílení zkušeností z vlastní výuky.
Cílem je vyjasnit rozdíly mezi sumativním a formativním hodnocením a prezentovat konkrétní metody a techniky formativního hodnocení.
- Účastník semináře sdílí s ostatními své zkušenosti s hodnocením, porovnává výhody a rizika jednotlivých způsobů a nástrojů.
- Vyzkouší si poskytování popisné zpětné vazby, rozliší mezi chválou a oceněním.
- Zformuluje příklad na hodnocení s pomocí hodnotících kritérií a indikátorů.
- Naplánuje své další kroky v rámci formativního hodnocení
Přehled možných témat, na něž se můžeme během semináře zaměřit:
- Shromáždíme účastnické prekoncepty i koncepty k základním pojmům tématu.
- 6 podmínek formativního hodnocení na škole
- 5 metod formativního hodnocení:
- Pracuji s cíli učení a vyhodnocujeme je
- Pracuji s hodnotícími kritérii a indikátory
- Poskytuji žákům zpětnou vazbu
- Vedu žáky k sebehodnocení
- Vedu žáky k vrstevnickému hodnocení
K těmto metodám si popíšeme vybrané techniky formativního hodnocení.
- Práce s Bloomovou taxonomií vzdělávacích cílů. SMART cíl
- Popisná zpětná vazba – nácvik (učitel – žák, učitel – rodič, učitel – učitel)
- Skupinové vytváření sad hodnotících kritérií a indikátorů
- Cesta od hodnocení k sebehodnocení žáků a jejich vzájemnému hodnocení
……………………………………………………………………………………………………..
Lektoři: PhDr. Libor Kyncl - lektor, mentor a systemický kouč
Vystudoval učitelský obor jazyk český – dějepis. Po 16 letech učitelské praxe na ZŠ Klobouky, Gymnáziu Hustopeče a SOŠ knihkupecké Brno působil 1 rok na České školní inspekci. Jako lektor se zaměřuje na program RWCT, osobnostní a sociální výchovu, komunikační dovednosti, kooperativní vyučování, metody aktivního učení, formativní hodnocení, čtenářskou gramotnost, etickou výchovu, koučování, mentoring.
Mgr. Beata Kynclová
Vystudovala učitelský obor čeština a němčina..
Učila na ZŠ Karviná, Gymnázium s polským jazykem vyučovacím Karviná, MěSOŠ Klobouky u Brna, Gymnázium Mikulov. Jako lektorka se zaměřuje na program RWCT, osobnostní a sociální výchovu, klíčové kompetence, kooperativní vyučování, metody aktivního učení, formativní hodnocení, čtenářskou gramotnost, koučování, mentoring.