Semináře vycházejí z modifikovaného projektu Etické výchovy Roche Olivara a Ladislava Lencze. Jednotlivé moduly na sebe postupně navazují v souladu s výchovným programem Etv. Škola si nicméně může z nabídky vybrat různé části podle svých konkrétních potřeb.
Budeme pracovat společně v kruhu, individuálně i ve skupinkách. Účastníci dostanou texty se základy teorie i popis klíčových aktivit. Lektor/lektorská dvojice povede akce formou workshopů zaměřených na témata etické výchovy dle doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova v RVP ZV a formou vedoucí k sebereflexi učitelského výchovného stylu.
…………………………………………………….
Aa)
8hodinové semináře zaměřené na program EtV:
Vždy začneme stručným teoretickým úvodem či připomenutím k programu Etická výchova, pojmu prosociálnost, o výchovném stylu učitele, o modelu a metodách výuky Etv, seznámíme se s přehledem literatury a didaktickými cíli tématu.
Následně si vyzkoušíme praktické aktivity k tématu, které lze realizovat i s žáky např. v třídnických hodinách, v hodinách etické výchovy na adaptačních kursech, při projektových dnech apod.
Každá aktivita je zakončena společnou reflexí. Většinu aktivit si účastníci vyzkouší, některé lektoři jen popíší a okomentují.
1. MEZILIDSKÉ VZTAHY A KOMUNIKACE
2. DŮSTOJNOST LIDSKÉ OSOBY, POZITIVNÍ HODNOCENÍ SEBE
3. POZITIVNÍ HODNOCENÍ DRUHÝCH
4. TVOŘIVOST A INICIATIVA, VLASTNÍ A SPOLEČNÉ ROZHODNUTÍ
5. KOMUNIKACE CITŮ
6. INTERPERSONÁLNÍ A SOCIÁLNÍ EMPATIE
7. ASERTIVITA, AGRESIVITA, ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ
8. REÁLNÉ A ZOBRAZENÉ VZORY
9. PROSOCIÁLNÍ CHOVÁNÍ V OSOB. VZTAZÍCH A VEŘEJ. ŽIVOTĚ
Ab)
40hodinový seminář zaměřený na program EtV:
10. APLIKACE ETICKÉ VÝCHOVY V PEDAGOGICKÉ PRAXI
(identický program zkrácený z 9x8 hodin na 40 hodin)
…………………………………………………….
Ba)
6hodinové semináře o výchovném stylu učitele
Sada seminářů se zaměřuje na způsob, jímž jako učitelé vedeme své žáky, jak s nimi komunikujeme. Vede učitele k sebereflexi vlastní práce. Je určená pro učitelské sbory.
1. UČITELOVA PRÁCE S EMOCEMI
2. JAK MOTIVOVAT ŽÁKA
3. UČITEL A JEHO SPOLUPRÁCE S RODIČI
4. ODMĚNY A TRESTY VE ŠKOLE
5. PŘIJETÍ ŽÁKA A VYJADŘOVÁNÍ POZITIVNÍCH OČEKÁVÁNÍ
6. MEZILIDSKÉ VZTAHY A KOMUNIKACE VE ŠKOLE
Bb)
Rozsáhlejší semináře o výchovném stylu učitele
1. VÝCHOVNÝ STYL V PRÁCI UČITELE - 36 h.
(program identický s předchozími šesti 6hodinovými semináři)
2. VÝCHOVNÝ STYL V PRÁCI UČITELE - 48 h.
(identický program přidávající ke každému ze šesti témat 2 hodiny navíc)
3. VZDĚLÁVACÍ A VÝCHOVNÝ STYL UČITELE VE TŘÍDĚ PLNÉ INDIVIDUALIT-16 h.
4. VZDĚLÁVACÍ A VÝCHOVNÝ STYL UČITELE VE TŘÍDĚ PLNÉ INDIVIDUALIT- 32 h.
5. PODPORA VÝCHOVNÉHO STYLU UČITELE – 20
(Skupinový kurs kombinovaný s individuální prací lektor-účastník, při němž
lektor/poradce na míru podporuje jednotlivé účastníky podle jejich individuálních potřeb.)
V odkazech níže najdete příklady anotací některých programů. Na přesném provedení vzdělávacích akcí se s Vámi rádi dohodneme tak, aby byly co nejvíc na míru potřebám vašeho učitelského kolektivu, a tedy co nejužitečnější.