Jdi na obsah Jdi na menu
 


2. příklad anotace Učitelova práce s emocemi (výchovný styl 1.)

UČITELOVA  PRÁCE  S EMOCEMI 

(Výchovný styl 1.)

Anotace:

Seminář vychází z modifikovaného projektu Etické výchovy Roche Olivara a Ladislava Lencze a jejich pojetí výchovného stylu, který říká, že učitel vytváří ve třídě pozitivní a vstřícnou atmosféru.

Každá praktická aktivita je zakončena společnou reflexí.

- Účastníci během semináře pojmenují základní možnosti, jak vytvářet pozitivní  

   atmosféru ve třídě

- Znají způsoby, jak ve vyučování pracovat s emocemi vlastními i žáků

- Reflektují svůj přístup k vytváření pozitivní a vstřícné atmosféry ve své praxi

 

Program je určen pro učitele ZŠ a SŠ.

Minimální počet účastníků je 10, maximální cca 25.

 

Možná témata:

   a) Teoretický úvod

  • Seznámení se základními prvky výchovného stylu učitele; literatura k tématu.

 

   b) Praktická část

 

  • Výklad o komunikačním modelu lidského vědomí (tělo – emoce – rozum – vztahy)

  • S jakými emocemi se setkávají učitelé ve škole, ve třídě (emoce vlastní, žákovské, rodičovské) – diskuse o jejich vlivu na učitele a klima ve třídě

  • Spouštěče -emoce - reakce na ně (skupinová diskuse)

  • Podmínky pro žákovskou jistotu (pravidla a mantinely – porovnání se zkušenostmi účastníků, jejich porovnání a odvození závěrů)

  • Komunikace citů jako potřebná běžná součást školního života (nácvik na modelových situacích na základě účastnických potřeb)

  • Nácvik verbálních formulací, které vyjadřují pozitivní emoce

  • Jak reagovat na žákovo vyjádření negativních emocí ( ukázky)

  • Reflexe vlastní práce účastníků s emocemi (plánování konkrétních kroků do výuky)

V závěrečném kolečku se zaměříme na společné sdílení užitku ze semináře: s jakými plány na implementaci této části výchovného stylu do vlastní výuky účastníci odcházejí, k čemu je seminář inspiroval, které myšlenky pro ně byly podnětné a jak je využijí ve své pedagogické činnosti.

 
 


Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< únor / 2024 >>